tisdag 19 juni 2012

...ekologisk solkräm


Jag var så nojjig på Rhodos att Freja skulle bränna sig. Trots att vi satt i skuggan konstant och Freja använde hatt med UV-skydd så lyckades hon bli röd om kinderna. Jag hade sjukt dåligt samvete för att jag inte hade smörjt henne med solkräm, då kanske hennes små kinder hade sluppit bli röda men jag ville verkligen inte använda vanlig solkräm på hennes fina hud då vanlig solkräm är knökfull med massa farliga kemikalier. Fick ett tips av en bekant att det fanns ekologisk solkräm till barn och idag när jag var in till Life så fanns den där. Rätt dyr, 199 kr men förhoppningsvis ska den vara så bra som personalen på Life beskrev den.

Denna solkräm är fri från kemiska filter, ingredienserna är av naturligt ursprung, inga genetiskt modifierade ingredienser, fri från färger, parfymer och konserveringsmedel. Dessa är bara några utav fördelarna. 

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar