fredag 8 juni 2012

...ingen bra start på fredan

Vårt nya vrålåk...

Herre Gud, på väg till jobbet imorse märker jag att vår bil beter sig väldigt konstigt. Den rycker och när man gasar så händer typ ingenting. Cirka 300 meter från kontoret tänds den där vidriga motorlampan. Jag ringer BMW assistans och får då lämna in bilen direkt, då bilen är ny har jag rätt till hyrbil. Jag förklarar klart och tydligt att vi har en liten dotter, att vi ska åka utomlands och att vi måste ha en kombi om allt ska få plats (i fall vår bil inte hinner bli klar under dagen). Hon är så tillmötesgående och jag blir lite förvånad, hon säger till mig att hon skriver i sina anteckningar att vi MÅSTE ha en kombi. Kan ni förstå min förvåning när jag får nyckel till bilen ovan...! Sjukt liten Jetta. Bäst för dom att vår bil blir lagad innan 16, annars kommer dom få se på fan.

En annan sak som gör denna fredag lite tråkig. Freja har blivit dålig i magen. Igår bajsa hon typ 10 gånger och det verkar fortsätta i samma tempo idag också. Blir hon inte bättre får vi åka upp med henne idag eller imorrn så vi kan få sjukintyg och avboka resan.

Nu jobb, massa jobb....

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar