måndag 18 juni 2012

...plankutmaningen


Trodde aldrig detta skulle ske, men här har ni en mage som för 8,5 månader sedan hade en bebis inuti sig. Anledningen till att jag bjuder på en bild på min lite för dallriga mage är för att jag antagit en så kallad plankutmaning. Blev så inspirerad utav Johanna och kände att jag också behövde ha något som motiverar mig. 

Så jag hoppar på utmaningen från och med idag och kör fram till den 18:e juli. Har tidigare kört plankan stenhårt men inte tyckt den gett något resultat. Nu hoppas jag på underverk.

Vilka är med? Ju fler vi är desto roligare blir det.

Kika in HÄR för att läsa lite mer om upplägget.

/E

9 kommentarer:

  1. Tack så jättemycket! =) Ja visst, och blogginspirationen har kommit tillbaka nu när jag berättat, så det blir nog en del bloggande från och med nu =)

    Ja, vi kan absolut fika nästa vecka. Jag och Meja kan mån, tis eller ons (efter 15.30 alla dagarna för då slutar Meja förskolan, hennes sista vecka innan semestern =) ) Skulle någon av dagarna passa?

    Och hallå?! Vad är det för daller på den där magen?? Du ser ju riktigt vältränad ut ju! Jag hade gått ned alla mina kg + 4 kilon till när det gått 8,5 månad, men inte såg min mage ut sådär ändå ;) Det var väl egentligen inget superfel på den men man såg inte direkt några muskler. Jag hakar på utmaningen efter att bebisen tittat ut.. om x antal månader ;)

    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men absolut, tisdag skulle passa utmärkt. Vi kikar gärna förbi er, nyfiken på er fina lägenhet.

      Kramar

      Radera
  2. Du har ju inget att gnälla över, ser ju kanon ut redan nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh man tackar. Lite fett finns kvar, det ska nu bort :-) Kramar

      Radera
  3. Snyggo! Bilder tagna, övningar gjorda, jag är på!:-)

    Ska bara bli av med en sketans halsböld (uuääk jag vet) så att jag kan löpa igen. Har inte sprungit på 1,5 veckor. Mår fasiken lite psykiskt dåligt över det..:-(

    Vi ser framemot midsommar som bara den! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt, nu jäklar ska vi bli fit :-)

      Halsböld, det låter ju helt sinnessjukt. Måste nog googla det känner jag. Jag förstår iaf hur du känner dig, när man väl kommit igång med träningen så vill man liksom bara hålla igång så man inte tappar motivationen. Men se till och bli ordentligt kry innan du drar på dig löpardojjorna igen.

      Midsommar kommer bli mys, picknick lunch någonstans där dom har midsommarfirande, grillning och så kanske lite lekar. Vi tar för givet att ni bor kvar hos oss.

      Kramar

      Radera
  4. Men Elma! Värsta heta magen ju, ser INTE ut som att den där magen har huserat en bebis, snarare som att du inte gjort annat än plankan i 8,5 månad! Mycket spänd på hur den ser ut om en månad, gissar på maffigt sexpack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh tack fina du. Nu jäklar gör vi det här, plankan är vidrig på alla sätt och vis och jag har aldrig tidigare känt att den gett något resultat, men jag kanske har fuskat lite också. Nu blir det inget fusk, måste ju redovisa resultat om en månad ju :-)

      Se till och gift er nu så vi kan börja med våra PW:n igen. Ser verkligen fram emot bilder från er dag.

      Kramar

      Radera
  5. Såg att du kommenterade Kenzas blogg så tänkte att du kanske är intresserad av Flatform skor. De finns i olika storlekar.
    http://www.tradera.com/ombloggade-flatforms-skor-converse-inspirerande-strl-36-auktion_342418_158437338

    SvaraRadera