tisdag 3 juli 2012

...en tisdag


En märklig dag idag.

Har jobbat några timmar, varit hos doktorn för min riktigt dryga hosta, varit på badhuset med S och barnen, varit med om en mycket obehaglig grej som tog på krafterna, fått en rolig nyhet och sist men inte minst så har pappa och Matte äntligen kopplat färdigt poolen vilket innebär bad i den inom någon dag. Bortsett från den obehagliga händelsen har dagen varit helt fantastisk.

Måste även dela med mig av en konversation mellan mig och doktorn idag. Den var skum och jag tänkte fråga honom flera gånger om han skojja.

Doktorn: Du hostar för att du röker.
Jag: Jag röker absolut inte, skulle aldrig falla mig in.
Doktorn: Alla kvinnor från forna Jugoslavien röker och hostar.
Jag: Nu är det så att jag inte röker så kan du ge mig hostmedicin?
Doktorn: Vad jobbar du med?
Jag: Jag jobbar med ekonomi.
Doktorn: Då är du rik.
Jag: Jaså, okej.
Doktorn: Alla ekonomer är rika.

Undrar om han kanske hade en och en annan fördom för mycket?

/E

4 kommentarer:

  1. Skojar du? Byt doktor !!! Vilket ägg...

    SvaraRadera
    Svar
    1. I know, som tur är var det bara en semestervikarie :-)

      Radera
  2. Men herregud!! Vilken vårdcentral går du till? Eller snarare - vilken VC ska jag undvika??!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag slipper träffa honom igen då han var semestervikare. Men bra märklig sådan...

      Radera