söndag 1 juli 2012

...till bebis och till oss



Har varit sugen på ett stort Mateus fat i en evighet, men av någon anledning har jag hela tiden känt att 700 kr för ett fat kanske är ganska mycket pengar, men idag kunde jag inte längre motstå skönheten och efter lite velandes om färg blev det ett rosa.

Under resan på Rhodos var det typ bara en enda sak jag saknade, det var en UV-filt till Freja. När hon sov i vagnen slängde vi på massa vanliga filtar som inte andades och inte hade något UV-skydd, det medförde en svettig bebis och konstant skuggläge. Jag hade tänkt att köpa en UV-filt innan vi åkte men glömde bort. Idag fick jag tag på en sådan och kommer aldrig åka på en solresa utan en UV-filt. Denna är köpt på Barnenshus för 349 kr och kommer från Aussies finest och har ett UPF 50+ skydd.

/E

1 kommentar: