söndag 15 juli 2012

...vi kallar henne pricken


Trots prickar överallt är jag en glad liten tjej


Frejas prickar blir bara fler och fler och större och större, denna bild på hennes prickar togs i förmiddags och de är många fler nu. Vi ringde sjukvårdsupplysningen och enligt dem brukar prickarna efter tredagarsfeber börja mattas av efter någon timme eller max 1 - 2  dagar. Men Frejas prickar blir ju bara fler och fler för var dag. Så himla svårt och veta om det är vattkoppor eller inte, man vill liksom veta om man behöver hålla sig hemma, smittar hon? Oh någon av er mina kloka läsare som har koll, vad är det för prickar/små mini blåsor på lillans kropp?

/E

5 kommentarer:

  1. Dottern hade svinkoppor ett par vändor när hon började på dagis. Man kan få två varianter en där man får ett stort sår och en där det blir små prickar blåsor över hela kroppen. Det är jättesmittsamt mellan barn. Hör dig för bland folk ni träffat om det är något annat barn som har samma symptom. Synd att jag inte kunde skicka med en bild på hur dottern såg ut. Googla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men usch va otäckt det lät. Måste nog börja läsa på om de vanliga barnsjukdomarna innan det är dags för dags. Kram

      Radera
  2. NATI NATI MIN UNDERBARA TJEJE

    SvaraRadera
  3. Min son hade höstblåsor för någon månad sedan. Smittsamt och man bör hålla sig borta från barn 1 v. Började med hög feber runt 41 som inte gick ner trots febernedsättande. Tredje dagen sjönk den men då kom blåsor. Vätskefylla som bara blev fler och större. Oftast kommer de bara runt munnen, i munnen, händer och fötter. Men min Max fick även på ben och armar, dock ovanligt. Läst om det på nätet...

    Lycka till!

    Tess

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset. Nu har lillans prickar börjat försvinna, blåsorna är kvar men också de mindre. Så skönt. Kram

    SvaraRadera