fredag 17 augusti 2012

...en fredag eftermiddag


Idag blev jag kvar på jobbet till klockan ett. Eftermiddagen hade vi bokat in ett besök på ett av dagisen på orten, det dagis som vi helst skulle vilja att Freja gick på. Dagiset var fint, men det blev ingen wow känsla. Skulle vi inte få det så är det inte hela världen. Ni som bor i Västerås trakten, är det något dagis ni kan rekommendera? Vi kan ju har Freja i staden då vi båda jobbar där, så alla tips tar vi gärna emot.

Efter besöket åkte vi ner på stan för en härlig lunch på Hattis (yes hattis igen, hehe). Maten var precis som alltid super. Vi sprang också upp en snabbis till mina päron för att ge mamma en kram efter en händelserik dag i hennes liv, lilla mamma tur att allt gick bra.

Nu har vi hällt upp ett varisitt glas vin, tagit fram lite snacks och tittar på vår skatt som härjar runt. 

Hoppas ni haft en fin fredag.

Hörs kanske senare.

/E

5 kommentarer:

  1. Jag skulle rekommendera ett dagis som är mindre och gärna är ute mycket i skog och mark. Det finns några sådana i Irsta :-)
    Lycka till och hoppas att ni hittar något som känns bra för er och Freja!

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående om ett mindre, på vår dotters dagis går det 32 barn. Uteinriktning där de sover ute och äter ute i den mån det går har jag gillat och dottern har mått kanon av det. Vi ville ha privat men då är de oftast lite sämre öppettider, vårt har öppet 7-17 + att när de stänger några veckor på sommaren och då måste vi ha semester då. Det absolut bästa är att de har en egen kock som lagar all mat själv ist.f. den kommunala maten. Vi bor på örtagården och det passar nog inte er som bor i Irsta.

    SvaraRadera
  3. Jag skulle rekommendera att ha ett dagis i närheten där ni bor. Gruppen följs ju åt från dagis tills det är skoldax. Så får hon kompisar i närheten när hon blir större =)

    SvaraRadera
  4. jag rekommenderar inte ut&skur dagis (utedagis), jag gick på ett superbra dagis som hade ur&skur men jag kan säga att både jag och min bror blivit innemänniskor som hellre är i innestan hela tiden än befinner oss i naturen. Båda tycker det är hemskt med skog och alla djur som finns där. vi fick vara ute HELA TIDEN mer eller mindre och min syster som gått på "vanligt dagis" är mycket mer positivt inställd till skog, landet, natur, småkryp och djur än jag & min bror. Tyvärr alltså :P

    Kram :)

    SvaraRadera
  5. Tack för alla era tips.

    Kramar

    SvaraRadera