tisdag 28 augusti 2012

...en glimt från vårt hem


 Mattias fick i uppgift igår att ta några bilder på vårt stora badrum då några av er kära läsare hade efterfrågat det. Det är rätt svårt att få på bild och jag som ser badrummet varje dag tycker tyvärr inte bilderna gör det riktigt rättvist, men så är det väl alltid. Vi har två badrum i huset och det här är det stora. Badrummet är på lite drygt 20 kvm och jag älskar varje kvadrat. Ett av mina absoluta favoritrum i huset. Vi har lagt ner väldigt mycket tid och själ när vi gjort alla val, och hantverkarna har gjort ett fantastiskt arbete. 

Nedan följer ett gäng bilder.

Vårt klinker på golvet fortsätter upp på en av väggarna. Duschen har inga väggar på sidorna, detta för att rummet inte ska kännas trångt.
Badrumsmöbler i vitlaserad ask, våra trägolv är också i vitlaserad ask på sådant sätt håller vi ihop rummen. Två stora fönster för maximalt ljusinsläpp. 
Badkar i gjutstensmarmor, används mest utav lilla skatten. Badrumsmöbel med två handfat är ett måste.

Taket är vita Huntonit skivor, LED-belysning för att spara energi och högtalare som styrs via något jag inte förstår mig på. 

Gästhanddukar från Vipp, tvål och favorit doftljuset. Skivan på skåpet är i kompaktlaminat, super tåligt och så går det att få den så tunn, vår skiva är 1 cm tjock.

Tvålpump från Vipp, tvålkopp lika så, betongbricka från Granit och en orkidé som aldrig vill blomma.

Lite detaljer

Ännu mera Vipp

Handdukar från Missoni och Lexington

Hoppas ni tycker om bilderna.

Nu ska jag se till att fånga dagen här. Solen skiner dock visar termometern enbart 5 grader. Efter lunch väntar en fika och en promenad i hamnen med M och lilla W.

Hörs senare.

/E

11 kommentarer:

  1. Superfint som resten av ert hem! Vi var och planerade kök igår, gläder mig så sjukt mycket! Ska bli kul att ses igen på torsdag.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Superfint som resten av ert hem! Gläder mig till promenad på torsdag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. <3 Tack fina du. Kul med köksplanering, blev ni nöjda?
      Jag ser mycket fram emot promenixen, min enda träning nu för tiden :-)

      Kramar

      Radera
  3. Riktigt snyggt! Om jag någon gång bygger hus så anlitar jag dig och din man som inredare :-) /Lisa

    SvaraRadera
  4. Vilket badrum. Vill ha mer mer mer bilder från huset /Ann

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kommer säkert fler bilder framöver, måste bara bli lite mer "klara" invändigt. I och för sig blir man väl aldrig klar men ja du förstår nog vad jag menar :-)

      Radera
  5. Ååå vad läckert!!! Nu vill jag bara se mera av ert hus! :) kram Malin

    SvaraRadera
  6. Men så fint ni har det! Nu längtar jag bara tills vi får flytta hem och bygga vårt eget hus. När det nu blir :) Det får gärna vänta några år men jag längtar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår precis vad du menar :-)

      Njut av ert äventyr. Kramar

      Radera