måndag 24 september 2012

...hej från kreta

Nu bjuder jag er på galet mycket bilder från dagen idag. Om ni inte orkar med en massa härliga sol och bad bilder så är mitt förslag att inte skrolla nedåt :-) Har kikat lite på vädret där hemma och det verkar vara mycket blött, är inte jätte avundsjuk trots min bisarra hemlängtan :-)

På väg till frukosten, älskar verkligen att man bara kan kliva upp ur sängen och dra på sig en tunika och dagens outfit är fixad.

Utsikten på väg till frukosten är helt oslagbar. Måste nästan nypa mig själv i armen varje morgon när vi är ute och knatar.

Den finaste killen i hela världen.

Efter en sväng till stranden för ett dopp i havet är det helt okej att duscha av sig sanden mellan tårna med denna utsikt. 
Skatten är absolut ingen badkruka, när hon fått kliva i poolen är det nästintill omöjligt att få upp henne. Tur är att nästan alla gäster här har barn och ingen bryr sig när hon viftat med armar och ben och samtidigt protesterar högt. 
En kvällens mama, en kam genom håret, lite mascara på ögonfransarna, tunikan utbytt till kjol och linne och voila jag är redo för middag.

När glaset inte innehåller vatten är det riktigt mumsigt med en kall öl.

Är man på Kreta så äter man så klart grekisk mat, denna kväll åt jag moussaka. Mumsigt värre.

Utsikten från vår hotellbar en kväll som denna, inte ett moln så långt ögat kan nå....

Vårt ALLT.

Sedan Freja lärde sig dricka med sugrör ska all typ av flytande föda eller dryck intas på detta vis, välling, vatten och ja det är typ det hon får som är flytande.
Kul att ni fortsätter kika in här fast jag befinner mig på semester och inte bloggar på som jag brukar göra. Det är jätte roligt och medför att jag jätte gärna lägger lite semestertid på att uppdatera bloggen.

Kramar/Elma

5 kommentarer:

  1. Bus bus bus. Ni är en helt underbar familj.

    SvaraRadera
  2. MEN du vad härligt!!!! Njut njut njut!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åååå vad härligt det ser ut.
    Jag vill också åka!
    Kram och ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Lovley!!! Här regnar det och blåser.. För att kunna komma ut på min dagliga promenad så får jag försöka ta mig ut mellan skurarna! Så njut av att få lite sol på nosen! Hihi! Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Det ser ut som ni har det underbart. Här är det mest regn och rusk. vi får styra upp en dejt när ni kommer tillbaka.
    Kram Birgitta och Lukas

    SvaraRadera