tisdag 18 september 2012

...man får hitta sina metoder



De senaste två - tre veckorna har skatten total vägrat välling inför natten. Vi har varje kväll försökt men utan något vidare resultat, hon har bara slagit bort flaskan och kastat sig ur vår famn. Vi har gett henne flaskan så hon får äta själv men det har inte heller varit intressant. På morgonen när hon får välling har det aldrig varit några protester.

Imorse drack jag och Mattias smoothie till frukost, jag dricker alltid min smoothie med sugrör och Freja blev super nyfiken och ville smaka. Jag trodde aldrig att hon skulle förstå hur man skulle göra men tji fick jag. Hon förstod direkt hur man skulle göra och någon minut senare hade hon nästan druckit upp hela min smoothie.

Inför denna natt gjorde vi precis som vanligt med vällingen, och precis som vanligt vägra hon. Men då kom Mattias på den briljanta idén att hon skulle få dricka välling med sugrör. Och gissa om hon drack, hela flaskan på ett par minuter. Det var så himla gulligt och när vällingen var slut såg man hur nöjd skatten blev. Tror ni jag har packat ner sugrör inför resan? :-)

/E

4 kommentarer:

  1. Ja vad de kan de små! ;) Sötnos! Gud vilket vackert hem ni ser ut att ha! Och vilken mysig blogg du har! Massa kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh tack snälla du för dina fina ord, kramar

      Radera
  2. Vad gulliga dom små liven är och envisa ibland. :)
    Vilken tur att ni kom på en lösning.

    Ha en bra dag!
    Kram Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är dom.

      Dock funkade inte lösningen lika bra idag, men vi ger inte upp :-)

      Kramar

      Radera