söndag 2 september 2012

...sentimental


Freja sover och jag har ägnat större delen av förmiddagen med att rensa bland Frejas kläder. Jag tycker det är så himla jobbigt och blir super känslig när hennes fina små kläder ska plockas bort ur hennes garderob. Idag har jag renast ut storlek 74 och herre gud hur mycket kläder har hon egentligen. Märks knappt i garderoben att jag plockat bort en hel storlek. 

Nu undrar jag om ni kära läsare har något tips på vad man ska göra med bebiskläder som inte längre används? Förra rensningen som bestod av storlek 50 - 68 gav jag bort till min kusin och hans tjej som fick en dotter för lite drygt 10 dagar sen, och lite åkte in i Myrornas insamling. 
Jag har så klart sparat lite kläder, de kläder som betyder lite extra. Men allt kan man verkligen inte spara på, det skulle bli så galet mycket och den ytan har inte ens vi :-)

/E

7 kommentarer:

  1. Jag skulle definitivt spara! Vem vet, det kanske kommer en lillasyster... ;-)
    /Petra

    SvaraRadera
  2. Visst är det otroligt hur mycket kläder de små har. Knappt använt blir det :) med tanke på min bakgrund så har jag skänkt en hel del kläder till Migrationsverket som ger dem i sin tur till flyktingbarn. Då känns det helt ok att shoppa på i nästa storlek :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Sälj på tradera. Ytterkläder från t.ex pop får man ganska mycket för. Baka ihop klädpaket. Kläderna kan användas igen + att du får pengar. Jag har både köpt och sålt kläder på tradera och kan verkligen rekommendera det. Sen finns ju affären på ängsgärdet där man kan lämna in och få betalt för det som säljs.

    SvaraRadera
  4. Babyshopen!!! Ligger vid postterminalen. Där lämnar du in kläder och de säljer dem åt dig och pengarna sätts in på ditt konto. Bra för miljön och smidigt :-)

    SvaraRadera
  5. Tycker du ska lägga upp lite här på bloggen! Jag är intresserad, eller tradera & säga din alias så vi kan buda ;) Jag säljer mycket av min lilla tjejs kläder för att de sedan ska kännas lättare för samvetet att gå och köpa en helt ny garderob! Men visst har man separations ångest ;) /Moa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för alla super tips, tror jag säljer av lite kläder och lite skänker jag till Migrationsverket (super bra tips). Jag säger till när jag skaffat ett tradera kontot och lagt upp lite kläder där. Kramar till er alla

      Radera
  6. Åh väntat med spänning /Moa

    SvaraRadera