söndag 16 september 2012

...vår söndag i bilder


Vi började vår dag med en liten sovmorgon, skatten sov till 06.30 vilket varje gång känns lite overkligt. Vid åtta tiden dök mina föräldrar upp och vi packade in oss i bilen för att åka till Haninge. Väl framme stod båda bilarna och väntade på pappa och han började att provköra Lamborghinin. Jag tänker inte skriva hur fort det gick, men helt crazy var det. Bilen lät som ett flygplan och jag önska nästan att jag också hade fått provköra den.

Under tiden pappa var ute och körda Lambon i dryga 20 min busade vi med skatten. Hon är tok förkyld vilket medförde att hon kanske inte var på sitt bästa humör. Men så kan det vara med dom små.



Bil nummer två som han fick köra var en Ferrari, modell har jag ingen aning om men bra fin var den. Han var helt till sig efteråt, som ett litet barn på julafton. Han har bestämt sig att han någon gång i sitt liv ska äga en sportbil och jag tror verkligen presenten från oss uppskattades.



 Vi hade bestämt oss för att spendera några timmar i huvudstaden. Brunch stod på schemat och efter mycket velande bestämde vi oss för Kung Carls Bakficka. Mysigt ställe.. Vi hann så klart även med lite shopping, Freja fick massa fint från Zara och vi fick med oss något från Svenskt Tenn, vad får ni se senare. Huvudstaden visade upp sig från sin bästa sida med strålande solsken och härlig luft, tråkigt bara att alla butiker inte har öppet på söndagar.



Några timmar på staden medförde en trött liten skatt så vi bestämde oss får att åka hem. Så snart vi klev in i bilen somnade hon.

Nu har vi varit hemma en stund. Vi har verkligen haft en toppen dag och jag tror pappa känner sig mest nöjd av alla vilket är huvudsaken då denna dag faktiskt var hans.

/E

4 kommentarer:

  1. Ne men vad kul att mitt tips kom till nytta :D Vad tyckte ni om det? Jag dog vid dessertbordet ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ju toppen. Vi fick dock sitta i lobbyn, bebis fick inte plats i själva restaurangen. Tack snälla för tipset, jag skickar ett tillbaka. Brunchen på aquavit är också fenomenal.. Kramar

      Radera
  2. Ser ut som ni haft en underbar dag. Jag och mina föräldrar gav min sambo också en sådan present, den var mycket uppskattad kan jag säga då han älskar sportbilar och jag med (hade gärna kört jag med). Ha en skön eftermiddag. Kram Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hade gärna också provkört :-) Får kanske köpa det till mig själv i present. Visst är det härligt att ge bort presenter som uppskattas helhjärtat, man vill då bara ge ännu mer. Kramar

      Radera