fredag 7 september 2012

...vilken hemsk natt

Hej på er kära läsare!

Jag vet inte riktigt vad som hände igår, Freja sover ju hela nätter och har gjort det i snart fyra månader men igår blev allt bara kaos. Hon somnade precis som vanligt runt 19.15 och sov som en stock när vi la oss runt halv elva. Efter att vi hade sovit i 30 min vaknar vi av att Freja gråter som aldrig förr, vi går in båda två och försöker trösta men det är helt lönlöst, till slut tar vi upp henne ur sängen och tar in henne till oss. Där forsätter hon gråta helt hysteriskt och håller säkert på så i 30 min. Mattias ger henne välling i hopp om att hon ska finna ro men nepp. Hon håller sig vaken mellan 23 och 02.40 då hon till slut somnar hos Mattias. Vi lägger ner henne i hennes säng och hoppas på att få sova, 50 minuter senare 03.30 vaknar hon igen och skriker hysteriskt. Vi försöker trösta igen men nepp, tar in henne till oss där hon till slut somnar, vaknar sedan 6.15. Tycker ni det låter som att vi fick mycket sömn i natt? Vad tusan hände liksom?

Idag känner jag mig koma, köpte med Max till lunch då jag blev tvungen att åka in till jobbet en jätte snabbis. Vill bara att klockan ska bli 20 så att jag får krypa ner i sängen. Ögonen svider av trötthet. 

Till en helt annan sak nu, Freja har blivit erbjuden dagisplats på Fyrtornets förskola, är det någon av er läsare som har någon koll på om det är bra? Detta dagis är ju typ helt nybyggt vilket är toppen, men ligger tyvärr inte i vår lilla ort. Berätta gärna om ni vet något om dagiset.

/E

3 kommentarer:

  1. Visst känner man sig nyttig när man kör med Ramlösa på Max? =)

    SvaraRadera
  2. Testa och tryck på öronen låter som om hon kanske har öroninflammationer. Min dotter blev sådär då och hon fick inte feber som de flesta får. Hon fick så sju ggr på fem mån så jag förstår tröttheten :-(

    SvaraRadera
  3. Jag jobbar på en annan förskola där jag är IT ansvarig, så i studiesyfte har jag varit där. Jag upplever Fyrtornet intressant och spännande för barnen. Tror du, som jag, på datorer-barn ska du absolut välja den förskolan. Hela verksamheten byggs på IT för utvecklingens skull. Dom driver även blogg så ser du vad ditt barn gör om dagarna. Jag rekommenderar Fyrtornet!!

    SvaraRadera