torsdag 13 september 2012

...yummie


När jag är hemma en heldag med skatten blir det sällan att lunchen hinns med. Orkar liksom inte laga mat till mig själv, det är ju bara för tråkigt. Men idag kände jag att jag behövde få något i magen så slängde ihop en avokado soppa. Går super fort och smakar grejt.

Då jag bara gör en portion brukar det se ut såhär.

1 avokado
1 grönsaksbuljong (kokas upp i ca 1 l. vatten.)
1 schalottenlök
1/2 dl. grädde
1/2 dl. gräddfil
salt/peppar

Koka upp buljongen (då jag äter soppan kall ställer jag det i kylen efter att det kokat upp). Stek löken lite lätt, släng ner löken i kastrullen med buljong, tillsätt grädde, gräddfil och avokado. Mixa allt slätt, smaka av med salt och peppar och voilà det är klart. 

Har inte hunnit med något promenix ännu, men snart så. Solen skiner och jag längtar ut.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar