måndag 8 oktober 2012

...att storhandla med skatten

Hej på er!

Hoppas ni haft en fin måndag so far. Skatten har sovit sådär galet dåligt i natt och tycket att 3:30 var en bra tid att vakna, det tyckte inte vi men vad gör man. 

Har spenderat några timmar hos bästa kusinen S. Massa struntprat som alltid och nu bestämde vi att på söndag testa på Zumba, nervöst värre. Kusinen bjöd också på smarrig lunch. Efter häng hos kusinen gjorde jag något jag aldrig tidigare gjort. Jag storhandlade ENSAM med skatten. Tidigare har vi alltid handlat tillsammans alla tre eller att en av oss åkt själv men idag tyckte jag det var dags att testa på storthandling utan Mattias. Och vet ni, det gick sååå bra. Skatten satt så fint i vagnen och med hjälp av lite mutor blev handlingen en riktig trevlig stund.


På ICA Maxi Hälla har den snälla farbrorn som äger stället bestämt att alla barn får äta gratis banan. Freja blev super glad och mumsade i sig den på nolltid, då bananen åkte ner i magen precis i början av affären hann vi med både en och två mutor till. Nämligen två Ellas (som jag så klart betalade för i kassan).

Freja viftar bestämt med fingret, pekar hit och pekar dit och utbrister däääääär. Då är det bara att gå dit hennes knubbiga lilla finger pekar :-) 


Spännande med alla färger, grönsaksavdelningen var mest intressant på hela stället. 

Nu en tidig middag sedan väntar en härlig promenad med bästa Johanna, luften är fantastisk och jag måste verkligen komma igång igen, perfekt med en nystart denna måndag.

/E

6 kommentarer:

  1. Det är så härligt att läsa om er vardag! Och skönt att höra att det är först nu som du gett dig på att storhandla själv med skatten! Det är just detta jag älskar med din blogg, Den känns så ärlig! Kram Malin och Minelle!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men oh tack snälla fina du. Jag försöker dela med mig av både den roliga och mindre roliga sidan av mammalivet. Dina ord värmer verkligen, kramar

      Radera
  2. joj HON ÄR SÅ SÖT:) Älskar hennes body, har tänkt köpa en sådan till Melissa men stora strolekar för henne haha;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack snälla Emria, dina skatter är också gudomligt fina. Freja älskar den och får skutta runt i den idag också :-) Ses vi i helgen? Kramar

      Radera
  3. Kolla in de svarta kundvagnarna nästa gång, de har en fiffig "säkerhetsrem" du kan knäppa på Freja så sitter hon lite säkrare i vagnen. Mycket bra uppfinning när man handlar själv med nyfiken liten tjej :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset, tyckte det var mycket märkligt att det inte fanns någon säkerhetsrem i den vagnen jag valde, då vet jag till nästa gång. Kramar

      Radera