måndag 15 oktober 2012

...drömmar

God morgon fina ni!

Här valde skatten att slå upp sina stora blå 04.50. Vi försökte få henne att somna om men utan någon större framgång. Suck... Nu sover hon vilket inte alls är bra, vi vill så gärna få in dagisrutinen innan hon börjar men det är liksom omöjligt att hålla henne vaken till efter lunch när hon vaknar så tidigt. Mattias lät mig ligga kvar i sängen fram till 06.40 vilket jag behövde.

Egentligen var det inte meningen och bjuda er på ännu en sömnredogörelse. Jag vill ju berätta om mina otäcka drömmar, jag förstår inte riktigt vad det är med mig de senaste nätterna. Jag sover sämre än sämst och drömmarna gör mig galen. I natt har jag drömt att skatten blev kidnappad. Vi var på semester och satt ute på balkongen, skatten sov inne. När vi går in och ska lägga oss finns ingen skatt i sin säng hon är borta. Jag vaknar helt svettig och panikslagen, liknande drömmar upprepar sig natt efter natt. Väldigt stressigt och tröttsamt. Vet ni vad detta kan bero på?

Nu sitter jag och pluggar lite, det grå vädret har bidragit till att jag ännu inte klivit ur sovkläderna. 

Hoppas ni får en fin dag, vi hörs med all säkerhet senare.

/E

2 kommentarer:

  1. Hoppas innerligt att skatten snart bestämmer sig för att sova lite längre! Har hon alltid varit morgonpigg det lilla livet? Här hemma har vi en kvälluggla! Gärna upp till 22- 23! ;) kram Malin och Minelle

    SvaraRadera
  2. Du drömmer säkert knasigt för att du snart skall släppa den lilla dockan till dagis. Jag tror att det är helt naturligt, jag tyckte det var väldigt jobbigt att släppa W. Nu har han börjat skolan och det var samma visa igen... Men nu känns det bättre och det kommer det göra för dig oxå :)

    SvaraRadera