onsdag 24 oktober 2012

...elma bakar

Hej och god morgon, eller kanske god förmiddag!

Freja verkar köra varannan natt, i natt fick vi nämligen sova hela natten igen. Hon vaknade ett par gånger men vi lät bli att gå in vilket verkar ha varit ett smart drag då hon faktiskt somna om. Jippi..

I helgen när vi var hos bästa M och M blev vi bjudna på scones till frukost. Jag har inte riktigt kunnat sluta tänka på scones sedan i söndags och var imorse tvungen att baka några till mig och Freja. 

Var tvungen att fota en innan den var gräddad, annars kanske ni inte tror att jag bakat dem själv :-)


Dom blev i alla fall super smarriga. Undrar varför man inte gör scones oftare? Tar typ ingen tid och smakar ljuvligt. 

Ska snart fixa i ordning lite lunch till skatten, sedan får hon gärna somna och sova någon timme. Imorgon åker jag och Mattias till London och jag har hur mycket som helst att fixa med innan avfärd.

Hörs senare.

/E

12 kommentarer:

  1. Dom ser riktigt goda ut Elma!! =) Sånt där som är enkelt men som man sällan gör.
    Va härligt med en tripp till London. Själv har jag bokat en resa till Oman! Åker på onsdag och det ska bli så jäkla underbart skönt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oman, men jisses så spännande. Ser fram emot en bildbomb. Kramar

      Radera
  2. Vi (jag)bakade också scones till frukost idag! Jag tycker det är så himla gott och gör det nästan för ofta;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch det kan aldrig bli för ofta :-) Kramar

      Radera
  3. Åh va den sconesbullen såg god ut...recept kanske? =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var verkligen mumsig, lite cream cheese och marmelad och den är komplett. Recept hitta jag hos tasteline har jag för mig :-) Kramar

      Radera
  4. Jag vet, blev tvungen att äta scones igen på söndagkvällen.:-) Ha en underbar resa, sooov och njut! Ses i början på dec igen. Kram M

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina du, yes vi ses då. Kramar

      Radera
  5. Så gott med scones, som du säger man gör det för sällan... Då får ni verkligen ha en underbar resa! London är en sådan härlig stad med tanke på all shopping ;)! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, det ska vi verkligen ha :-) Sova lite längre än till tre i alla fall. Kramar

      Radera
  6. Åhh det ser ju underbart gott ut!! Nu blir jag också sugen på att baka=) Kram kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var super mumsigt, nästan lite impad av mig själv, hehe. Kramar

      Radera