lördag 27 oktober 2012

...en london update

Hej fina ni!

Här har vi varit hemma sedan någon gång efter 16. Det förbaskade planet var försenat och saknaden efter skatten gjorde att jag började lipa när dom ropade ut förseningen. Lite löjligt men så kan det vara. Det absolut bästa med denna resa har varit egen tid med min fina fina Mattias, det nästa bästa och det är till och med och snuddar på första platsen var Frejas reaktion när vi kom och hämta henne. Vilken lycka, det är helt fantastiskt att som mamma få uppleva något sådant.

Nog om det. Nedan följer lite bilder och en liten update, vi var ju trots allt bara i London en och en halv dag :-) Så vi hann inte med allt för mycket.

Vi bodde i super mysiga South Kensington på hotell Ampersand. Hotellet var helt fab och South Ken var ett helt fantastiskt område, tusen mysiga fik och minst lika många härliga restauranger.



Jag har ju fått dille på scones och är man i London är det så klart man äter scones till frukost. Så gott, detta var ett ekologiskt café i South Ken, minns inte vad det hette men jisses så bra. 

 Egentligen är jag inget jätta fan av Harrods, jag är egentligen inget fan av gallerier. Men Harrods barnvåning är helt fantastisk och vi fick med oss kanske lite för mycket, men inget till oss själva så det gick jämt ut :-)

 Inne på Harrods fanns det ju en hel del rosetter att välja mellan, dock har skatten lite för lite hår och dessa var för stora så inget köp för min del.

 Min bättre hälft bar på alla shoppingkassar. Här letar han efter något lämpligt ställe där vi kunde unna oss ett varsitt glas champagne.


Då vi varit i London förut hade vi varken tid eller lust att spana in alla sevärdheter, men på väg till Oxford street gick vi förbi Piccadilly och jag intog en riktig turistpose. Förstår inte riktigt grejen med dessa skyltar men men...

London var helt underbart, lite kallt men med det bästa sällskapet spelar inget annat någon större roll. Nu är vi hemma i soffan, kikar lite på Så mycket bättre, skatten sussar tryggt i sin säng och jag och så lycklig att hon bara är ett par steg ifrån mig.

Tack underbara mamma och pappa för att ni tog hand om det bästa vi har. Hon verkar ha haft det bättre än bäst. Ni är toppen och vi älskar er.

Ha en fin kväll bästa ni.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar