torsdag 11 oktober 2012

...en torsdag förmiddag

Halloj..

Tack och lov så sov Freja bättre i natt och det är en pigg och glad mamma som kikar in här. Igår var det ingen idé att ge sig på ett blogg inlägg då humöret var sämst och helt ärligt så satt vi hemma hela dagen vilket heller inte var så spännande, men är man trött så är man.

 Denna förmiddag tog vi oss in till staden för en härlig promenad. Jag älskar att strosa bland Stallhagens fina hus och spana in deras trädgårdar, det är farligt inspirerande och jag vill typ direkt åka iväg till Norells och fylla bilen med växter. Tur var att det idag var dags för Frejas ettårs kontroll på BVC.

Mattias gjorde oss sällskap hos BVC då det idag var dags för spruta. Jag kan inte riktigt hantera sprutor och blir nästan mer ledsen än Freja. Men allt gick super och hon grät bara en liten stund. Hon hade växt 3 cm och gått upp 500 gram sedan sist som var vid 10 månader. Doktorn som var där undersökte skatten och allt var prima. 

Just ja, hon väger nu 10,7 kg och är nästan 77 cm lång.



Mattias fångade mig och skatten (och vår bil) på bild, spana in Frejas super fina duffel från Zara. Så fin så klockorna stannar. Jag drog på mig mössa då håret inte vill samarbeta, i-landsproblem i know.

Nu är vi i alla fall hemma, skatten har ätit lunch och jag ska försöka få henne att sova någon minut. Om en stund får vi besök av B och lilla L.

Hörs senare.

/E

3 kommentarer:

  1. Men va söt Freja var i sin duffel! Sötaste jag sett på länge tror jag! Elma, var är din väst ifrån? supersnygg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh tack fina du.

      Min väst kommer från Minimum.

      Kramar

      Radera
  2. Var hittar man det märket? aldrig hört talats om!

    SvaraRadera