lördag 6 oktober 2012

...frejas första kalas

Vilken FANTASTISK dag vi haft.

Tack alla nära och kära för att ni ville med och fira vår alldeles egna skatt. Hon var helt slut efter dagen och somnade innan vi ens  hade hunnit lägga ner henne i sängen. Tusen tack för alla fina presenter.

Nedan följer ett gäng bilder som sammanfattar vår dag ganska så bra.

Min lillebrors flickvän är fantastisk duktig på att baka och när hon erbjöd sig att baka Frejas tårta i form av en Barbapapa jublade både jag och Mattias av lycka, när Freja fick se tårtan för första gången idag jublade hon också. Hon skrek baaaaaa (Barbapapa för henne) och viftade med både armar och ben. Tack fina fina A för att hennes första tårta blev så speciell.

Min fina mor, jag, min kärlek, pappa och skatten. Den enda som saknas är lillebror men någon måste ju stå bakom kameran :-) Vi tog bilden strax innan gästerna dök upp, skoj med något typ av familjeporträtt.

Mina tre favorit killar, kärleken, bästa pappan och så lillebror. Skatten ville leka titt ut och tyckte hon hade poserat tillräckligt.

Me my mor and I.


Då jag inte bakar valde jag att beställa allt fika från det nya stället i Punkt, minns inte riktigt vad det heter men har för mig att det heter Il Gusto. Vilka fantastiska cupcakes, vilka fantastiska cakepops och för att inte tala om glass strutarna fyllda med typ kladdkaka. Vilket härligt ställe, ni måste gå dit om ni har vägarna förbi. Ypperlig service och när min mor som bor på staden skulle dit och plocka upp allt i förmiddags följde en av de anställda med henne hela vägen till garaget så hon inte behövde bära allt själv. Snacka om service... Måste även berätta att allt är made by hand och smakar så himla gott.



Skatten fick smaka tårta för första gången, hon har tidigare bara fått smaka en tesked glass och det är typ det hon ätit som är sött. Hon var tyvärr inget fan av tårta heller, sött verkar inte vara hennes grej. Men tur var att de vuxna uppskattade tårtan då den bokstavligt talat var ENORM.

Frejas syssling L hjälper Freja att öppna paket och lilla J tittar så snällt på.

Freja fick en docka av hennes farmor och L, hennes första docka. Hon digga den som tusan, jag tycker dockor är lite läskiga. Det är Chucky den onda dockan som har förtstört dockor för mig för resten av livet :-)



När gäst gäng nummer ett hade lämnat vårt casa var det dags för min kusin, hennes man och finaste sysslingarna S och A att göra entré. Vi åt lite middag och skatten fick så mycket uppmärksamhet av sysslingarna. Vilka härliga ungar. Dom lekte så fint tillsammans och när Freja blev trött satte dom sig bredvid henne för att alla tillsammans se Teletubbies. Det är så fint att man nästan blir rörd.

Nu är allt kalasande över för denna gång. Både jag och Mattias är helt slut men samtidigt väldigt glada över att dagen blev så lyckad. Freja har varit så glad hela dagen men vad ska hon annars vara när hon har så mycket fina människor runt omkring sig.

Hoppas ni haft en fin lördag.

/E

4 kommentarer:

  1. Gud vad fint! Lite skillnad mot mina hemmagjorda cakepops! ;) kram Malin och Minelle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men sluta, du gör ju dina själv. En annan betalar 19 kr st vilket är vansinnigt. Måste verkligen lära mig baka :-)

      Radera
  2. Vilka härliga bilder!
    Mysigt att se.
    Älskar cupcaksen. :)
    Kram kram!

    SvaraRadera