söndag 21 oktober 2012

...nytt till hemmet

Det absolut bästa med hösten är faktiskt att man får en enorm lust att pyssla hemma. Det kan i och för just nu bero på att hemmet fortfarande inte riktigt känns sådär ombonat och härligt som ett hem ska göra. Vi hittar detaljer lite då och då och sakta men säkert börjar pusselbitarna falla på plats. På onsdag kommer en leverans från Svenssons och jag längtar som bara den.

Idag när vi var in på Granit kunde jag inte låta bli dessa urfina marschall hållare. Nu när kvällarna är så mörka tycker jag det är urmysigt att tända marschaller utomhus, det behöver enligt mig inte vara någon högtid för att man ska ha marschaller tända. På tal om Granit, hur mycket fint kan man inte hitta där, en fågel viska i mitt öra att dem snart kommer öppna webbshop.

Vattenflaska med  H2O texten köpte jag för någon dag sedan på Tull Huset, den kommer från House Doctor och är fasligt fin enligt mig, fast den inte används dagligen får den stå framme ändå.



På Svenssons fann jag denna plansch som jag tyckte var som gjord för vårt kök. Den är super fina och när den kom på plats börjar jag faktiskt nu känna att köket börjar bli klart. Ramen till planschen kommer från Granit.

Nu ska jag mysa med min lilla och stora skatt. Ha en fin söndagskväll.

/E

6 kommentarer:

  1. Vad fin måttenheter-tavlan var! Visa gärna mer bilder från köket! Och övriga hemmet... Det är jättekul tycker jag! Ni har ju SÅ fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer säkert lite längre fram, kramar

      Radera
  2. fin ring det verkar va' på bilden

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är faktiskt min vigsel, förlovnings och morgongåvering :-) Jag älskar dom, enda smycket som jag vill ha på mig. Och just ja, tack :-)

      Radera
  3. Håller med att det finns mycket fint på Granit! Och ännu mer på Svenssons... fast såklart till en dyrare prislapp... Jag var på Svenssons i förra veckan (i Sickla, Stockholm) och hade med mig en 25 %-kupong på valfri detalj till hemmet..... Behöver egentligen inte fler "detaljer"... men med en sådan kupong i nypan kan man ju inte gå tomhänt ur butiken, hehe! En liten svart griskulting fick följa med mig hem (spargris från Areaware... Min man förstod inte tjusningen med denna söta lilla skapelse... ;-) Och jag kan hålla med om att den är sådär lite fulsnygg... but I lajk it! :-D

    /Malin B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svenssons är en mycket farlig plats för plånboken, idag när våra möbler levererades fick vi med en 10 procents kupong. Jo men så klart att jag inte kan låta bli att surfa in och spana om det finns något mer jag kan tänkas "behöva" :-) Kram

      Radera