tisdag 9 oktober 2012

...sparkar höstlöv med min skatt

Vad är det som händer, jag trodde det här med sömnlösa nätter nu var över. Oh så fel jag hade. Frejas nya grej är att vakna mellan klockan 3:30 - 4:00. Inatt tyckte skatten att 03:45 var en bra tid för morgon. Usch man känner sig rätt sliten nu och tyvärr kan man inte göra så mycket annat än att gilla läget.

Har ni någon aning om varför sömnen börjat krångla igen?


För att inte somna i soffan tog jag mig ut på en liten promenad. Klädde mig dock alldeles för kallt insåg jag då det inte alls var behagligt ute. Slutmålet med promenaden var lekparken. 

Freja fick gunga och tjöt av glädje. Hon fick inviga den nya fina mössan från Pop som hon fick i födelsedagspresent.

 Efter att vi hade varit i lekparken en stund dök det upp en massa dagisbarn. Freja blev jätte nyfiken och ville inte sitta kvar i gungan. Så jag fick hålla henne i handen medan hon gick fram till barnen, som vanligt blev hon alldeles exalterad och ville absolut inte att vi skulle gå därifrån.



När jag tänkte att vi skulle ta oss hemåt hade skatten helt andra planer. Hon pekade på den stora gungan och jag gjorde som vanligt precis så som hon ville. Den här gungan var nästan roligare än bebisgungan, skatten tror att hon är en stor tjej nu :-)

Nu har hon precis fått i sig lunch och ligger och sover sött. Vi försöker få henne att sova efter dagistider, det börjar ju faktiskt närma sig. 

Jag inväntar besök, nämligen lilla W och T, Freja får en kompis och jag får en, snacka om lyx. 

/E

3 kommentarer:

  1. Ja det är liiiite väl tidigt att stiga upp!;) Kanske ni kan hålla henne uppe lite längre om kvällarna?! Få hoppas det bara är en liten "fas" hon går igenom! *håller tummarna
    Kram Malin och Minelle

    SvaraRadera
  2. Har en 3-åring som fortfarande stökar om nätterna :(.. Jag har gett upp allt hopp och önskan om att få sova hela nätter. Håller man honom uppe hela dagen eller längre om kvällen då blir det ännu värre då han blir övertrött i stället...nu känns det lite bättre :)...men jag håller tummar och tår för er att det bara är en fas hon går igenom :) / Sara

    SvaraRadera
  3. Tack för era tips och peppande kommentarer, ni är bra fina. Kram

    SvaraRadera