söndag 23 december 2012

...ännu mera jul

Ni som är trötta på mitt jultjat hoppa då över detta inlägg :-)

Vi har under eftermiddagen fixat och trixat här hemma och jag har nästan känt mig lite som en Ernst när jag tagit in massa granris i hemmet. Men det är ju så fint och doftar ljuvligt. 

Mattias har hållit på med maten, skinkan är klar, jansson är klart, ribs är klart. Pappa min har idag fixat kalkonen (vi äter alltid kalkon på julafton) och min uppgift har varit att fixa med dukningen och göra något trevligt vid entrén.

 Voila, årets juldukning.


Ljusslinga från Ikea, kottar och stjärnor från Åhléns och julgranskulor samt istappar fanns här hemma sedan länge. Granris finns det gott om på granntomten som ännu inte är bebyggd ;-) 


Vid entrén.



Och så klart har vi hunnit tända det sista ljuset i adventsstaken.

Nu inväntar vi morgondagen och jag känner på mig att det kommer bli en alldeles fantastisk julafton.

/E

2 kommentarer:

  1. Hur kommer det sig att ni äter kalkon på julafton? Det känns mer som thanksgiving, haha! Men gott låter det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet faktiskt inte riktigt, pappa gjorde kalkon en gång för mååånga år sen, alla gillade det och därefter blev det en tradition :-)

      Radera