söndag 30 december 2012

...året som försvann





Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Yepp, massor med nytt. Pluggade, jobbade och var mammaledig samtidigt. 
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, både för första och andra gången.
Dog någon som stod dig nära?
Tack och lov. NEJ.
Vilka länder besökte du?
Tjeckien, Grekland x 2 och England.
Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Nja, hade vart coolt om jag tagit tag i en av mina stora drömmar. Men det kommer ju ett år till.
Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
20121003, när mina fin fina skatt blev ett helt år.
Vad var din största framgång 2012?
Jag tycker min största framgång har varit att jag faktiskt varit en supercool mamma till världens bästa unge.
Största misstaget?
Onödiga diskussioner med en person som står mig mycket nära. Men det kanske har gjort oss båda lite klokare :-) 
Bästa köpet?
Mina Primeboots, i-pad, nya bilen mm.
Vad spenderade du mest pengar på?
Min dotter, utan tvekan.
Gjorde någonting dig riktigt glad?
Men så mycket, dotterns första ord, första steg, första kram, första puss. Ja listan som ni förstår kan göra mycket lång :-)
Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
Det vet jag inte.
Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare tror jag, ibland var det tungt men glädjen jag upplevt med skatten har medfört att allt de tunga glöms bort.
Vad önskar du att du gjort mer?
Njutit av tiden som mammaledig.
Vad önskar du att du gjort mindre?
Kanske jobbat och pluggat mindre så skatten fått mer tid.
Blev du kär i år?
Ja, om och om igen.
Favoritprogram på TV?
Tv:n har vi glömt bort detta år. De gånger vi tittat på tv längre stunder har vi kikat på någon box eller Nyheterna :-)
Bästa boken du läste i år?
Grey böckerna :-)
Största musikaliska upptäckten?
Inga sådana...
Något du önskade dig och fick?
Att min dotter har varit frisk som en nötkärna. Och att C kommer få påbörja ett super roligt projekt.
Något du önskade dig och inte fick?
Massor, men de kommer under 2013 :-)
Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Åt en långlunch med min mamma på Varda, mös med min egna lilla familj på eftermiddagen.
Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Om jag hunnit med fler kurser på högskolan.
Vad fick dig att må bra?
Alla tid med min lilla familj, våra resor, vårt fantastiska hem, att alla nära och kära mått prima.
Vilken kändis var du mest sugen på?
Haha, får man säga Carolina Gynning? :-)
Vem saknade du?
Ingen.
De bästa nya människorna du träffade?
Egentligen träffade jag Johanna redan förra året men vi har träffats mer under 2012 och jag diggar henne som tusan. Hon är ball, driven och har mer än tusen bollar i luften vilket är sjukt inspirerade. 
Mest stolt över?
Att jag varit den bästa mamma till Freja.
Högsta önskan just nu?
Att alla mina nära och kära ska må fina fisken. Den största ytliga önskan just nu är en ljusstake från Svenskt Tenn, tid att fixa mina naglar och nya tuttar :-)

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar