lördag 15 december 2012

...en helt perfekt lördag

Go kväll, förstår inte riktigt att jag är vaken ännu men Fred Claus visas på femman och julstämningen börjar sakta men säkert smyga sig på :-)

Igår blev det inga blogginlägg, var på jobbet nästan fram till 18 och klockan 19 var det dags för Carpis årliga julfest, denna gång på Stadshotellet. Jag har sagt det förr och jag säger det mer än gärna igen, jag har verkligen världens bästa kollegor.

Nu till lördagen..

Skatten sov som en riktig liten sessa, vaknade vid fem och när vi tog in henne till oss somnade hon om och sov till nästan åtta, det tackar vi för. Vi kom nämligen inte i säng för än någon gång efter midnatt.

Morgonen var suverän, vi åt frukost tillsammans, vi öppnade julkalenderklappen, vi ritade, vi tittade på julkalendern, busade och hade en sån där toppen morgon hela familjen tillsammans.

Titta mamma va fint jag ritar, när hon hade ritat en stund skrev vi en liten önskelista till tomten som Freja träffade senare på dagen.

Skatten lämnar sin önskelista till tomten, ni som följer mig på Insta vet ju redan vad hon önskade sig :-) Lego, docka och en kattunge fanns bland annat med på listan :-)

 Efter vi hade träffat tomten stod ett gäng härliga ungdomar och spelade musik för att samla in pengar till Musikhjälpen, vi stod där en stund och lyssna, skatten dansade. Freja fick sedan gå fram och lämna en slant för att hjälpa barnen i slummen att få rent vatten.

Mina två älsklingar.


Mattias jobb är att sätta upp stjärnan, visst ser han rätt nöjd ut :-)

Under tiden Freja sov sin lunchnap passade vi på att slänga in henne till min mor och far för att sedan fixa en gran. Vi tänkte att det kunde vara lite drygt för skatten att vara ute med oss idag när vädret rent ut sagt var skit. Så vi åkte till mitt jobb, lånade släp, åkte till Plantagen och köpte den största granen vi kunde hitta, åkte hem med den, åkte till jobbet och lämnade släpet och allt det hann vi med under en timme. Skatten märkte inte ens att vi var borta :-)


En klädd gran, kanske den finaste vi någonsin haft. En väääldigt nyfiken skatt som mer än gärna ville pilla på kulorna. Tror dock att hon nu förstått att granen är aj aj, vi får väl se imorgon.


Nu har jag och min bättre halva precis sett färdigt på Snow white and the huntsman, ätit massa gott småplock och nu småkikar vi på Fred Claus.

Denna lördag har verkligen varit helt fenomenal. Imorgon är vi nog fast här, ingen har plogat här och det har kommit galet med snö vilket medför att vi inte får ut bilen :-) Nackdelen med att bo så som vi gör...

Hoppas ni haft en fin dag.

Hörs imorgon / E

4 kommentarer:

  1. Ma ljubim ja moju dusu najdrazu na svijetu

    SvaraRadera
  2. Fin granen blev =) Var har du hittat de superfiffiga kritorna & megapappret? De skulle Holly älska om hon fick :) kram Jannica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej du. Kritorna köpte vi på Åhlens, de är supersmarta och passar små skatter som våra, pappret är en sån där jätterulle som finns på Ikea för typ 30 kr. Kramar

      Radera