torsdag 20 december 2012

...köttisar

Då var alla köttbullar färdigrullade, stekta och provsmakade av skatten (och mig, hehe). Hela proceduren tog nästan tre timmar, 1,6 kg köttfärs blev cirka 120 köttbullar. Jag känner nu att jag aldrig någonsin mer vill rulla en enda köttbulle.

Jag gjorde massor med köttbullar i vanlig storlek och ett gäng miniköttbullar till skatten. Hon åt dem till lunch idag och efter varje köttbulle sa hon: mmmmmm vilket borde innebära att de var goda.


Resultatet 

Nu har vi alla fall köttbullar så att det räcker och blir över, och vet ni jag känner mig som världens bästa fru. Två tummar upp till mig ;-)

/E

2 kommentarer:

  1. Nästa gång du gör köttbullar, prova steka dem i ugnen! De sköter sig nästintill själva då, supersmiditg! :) Och man får plats med så många på plåten samtidigt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh tack för ett super bra tips, kram

      Radera