söndag 27 januari 2013

...detaljerna gör hemmet




Rosa och vita tulpaner är mina favvisar.

Jag älskar tulpaner. Speciellt när de är nyinköpta och inte har hunnit slagit ut. Det känns så fräscht och januari - mars köper jag minst en ny bukett i veckan. Ibland glöms det dock bort, då brukar jag klippar ner hängiga tulpaner och sedan ha dem i en lägre kruka. Då brukar dem hålla sig någorlunda fina en - två dagar till. 

 På Store i Västerås finns massa härliga detaljer till hemmet, sällan jag går tomhänt därifrån och idag fick tvål och diskmedel från L:A Bruket följa med hem, perfekt då tvålen innan faktiskt var slut.

Kan man någonsin få nog av doftljus? Inte jag i alla fall. Min kära mamma vet det och hade köpt detta från Voluspa i present till mig, doften är ljuvlig och mycket troligt ännu en favorit.

Och sedan har vi min last nummer två...
Prydnadskuddar. Dessa två från Day är nyinflyttade och får än så länge trängas med de andra kuddarna i sängen. Planen för kuddarna är att det ska få bo i fåtöljerna eller soffan som vi ännu inte funnit till sovrummet.
___________

Har ni haft en fin helg?

Här har den gått alldeles för fort, men det blir väl så nu när man har så lite tid tillsammans. Men det gör inget, nästa vecka är knökfull med en massa härligheter. Vi har denna helg mest bara varit här hemma (med undantag för ett par timmar idag), mys har varvats med bus, bus har varvats med Pippi på tvn, Pippi med matlagning och så vidare. 

Ta hand om er..

/E

1 kommentar: