lördag 19 januari 2013

...en sån där perfekt lördag

Men brrrrr så kallt det var ute idag. 

Idag har vi hunnit umgås med fina vänner och med familjen.

Tog oss ner på staden efter skattens lunch, hon somnade i bilen och vi fick en stund att kika i affärer. Jag hade Indiska som mål där jag hade spanat in fina knoppar till mina Hemnes möbler i sovrummet, de är bytta och klara och bildresultat kommer upp imorgon. Vi fick också med oss massa mjukiskläder från HM till skatten, insåg att det kanske inte är super smart att klä henne i fina kläder på förskolan då pedagogerna knappast har tid att bry sig om att hennes kläder inte ska bli förstörda.

 Vi tog en kort men väldigt väldigt kall promenad från staden ner till hamnen där favorit Kajplats 9 håller hus. Vi gick lite tidigare för att jag även ville spana in Tullens utbud, massa fint från Odd Molly och Hunky hade kommit in men inget följde med hem denna gång.

 Vintertid är Vasaparken faktiskt riktigt fin.

Bus med en liten skatt som vaknade alldeles för tidigt.

Slottet 

Busungarna. 

Lilla W går på förskolan precis mitt emot Frejas och de delar gård. När vi var ute i tisdags var även lilla W ute, Freja och W fann varandra ute på gården och vårt lilla troll följde efter W hela vägen fram till där han skulle in, sedan vinkade de till varandra.  Tror nog dessa troll kommer bli mycket braiga kompisar i framtiden.

Min fina man spanar in menyn.

Maten på bordet. 


Känns som att ni sett denna rätt på min blogg förut. Det har nämligen blivit en favorit :-)

Efter lunchen som för min del var fenomenal tog vi oss tillbaka till staden för en fika hos min mor och far, där var även min kusin S med familj och min bror. En mycket trevlig stund med underbara människor.

Hoppas er lördag varit toppen.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar