torsdag 3 januari 2013

...en torsdag i januari

Att inleda dagen med stress är faktiskt bland det värsta som finns. Jag ställer alltid klockan på 05.20 när jag ska till jobbet just för att slippa stressa, jag gillar att göra mig iordning i lugn och ro och samtidigt hinna äta lite frukost och kanske kika i någon tidning. Imorse dock blev det kaos. Jag snooza, vilket typ inte hänt sen jag var tonåring, tyvärr lyckades jag inte snooza istället lyckades jag stänga av väckarklockan och vaknade av en spark på revbenen, i panik upptäckte jag att klockan då var 06.30 vilket innebär 15 min kvar innan jag ska befinna mig på jobbet. På med lite mascara, upp med håret i en tofs och ut i bilen. I bilen upptäcket jag att tänderna inte är borstade och får panik, har absolut inte tid att vända och upptäcker att det ligger något tuggummi i väskan. Suuuper..., dagen är räddad.

På jobbet har allt gått utmärkt. Fortfarande rätt lugnt då alla ännu inte är tillbaka efter julledigheten. Jag hann med massor och ville gärna ge mig själv en klapp på axeln :-)

Myspys i mitt casa. 

Har ni haft en bra torsdag?



Har ni testat doftljus från L:A Bruket, detta med doft av citrongräs doftar ljuvligt.

Min mor var barnvakt idag och jag kom hem till en mumsig kycklingsallad. Freja hade vart en ängel och pappan hade med sig tulpaner. Vi tog oss en snabbis till Erikslund där Mattias handlade nya löparskor och jag fick med mig sista Grey boken som jag ska påbörja alldeles snart.


Igår by the way fick jag två fantastiska nyheter. En av dem var att min kära svärmor och hennes L gifte sig i Thailand. Stort grattis till er.

Just ja, har även börjat mitt typ nya liv idag. Ger Shape Up appen en chans och so far so good. Jag unnar mig ett glas vin då jag fortfarande har massor med kalorier kvar att äta denna dag :-)

Ta hand om er fina ni.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar