fredag 25 januari 2013

...fredagen

Jag har sagt det förr men jag säger det mer än gärna igen. Jag har utan tvekan världens bästa man. Han brukar aldrig läsa min blogg när han är på jobbet men idag av någon anledning kikade han in och fann min önskelista.

Helt oväntat för min del dök han upp här hemma med ett paket och massa mumsiga praliner. Jag hade ingen aning om vad det kunde vara... 

Och ni kan ju gissa om jag blev glad när jag öppnade det och fann fyra glas från Ittala, just de glasen som fanns med på min önskelista. Vi smuttar på vin ur glasen nu och av någon anledning har vinet aldrig varit såhär gott.

_____________

Här har skatten alldeles nyligen somnat efter vilda protester. Ikväll ville hon absolut inte sova, trött som bara den men hon hade bestämt sig att vara vaken. Efter lite stök så har hon nu somnat. 



Ikväll stod jag för middagen. På bild ser det tyvärr inte ut att vara mycket för världen men det var verkligen super mumsigt. Ajvarbiffar men en tomatsalsa och pasta, Lina levererade varor och recept och jag vill påstå att jag var en fenomenal kock :-)

 Till efterrätt blev det en varsin espresso och för min del en farligt god pralin med smak av lakrits och hallon, har i och för sig hunnit unna mig en till... 



Mina fina...

Frejas kväll avslutades med sedvanligt soffmys med pappan. Idag skulle både Skrållan och Barbapapa vara med. Hon har lärt sig säga Barbapapa och det bara för gulligt, hon säger nämligen Barbapapapapapa, det slutar liksom aldrig.

Nu mys med min fina man.
Ha en fin kväll.

/E

2 kommentarer: