torsdag 24 januari 2013

...guldstund

Vilken kall dag staden bjuder på idag.

På väg till jobbet visade bilens mätare - 23 grader, det var i och för sig ute på landet. Väl framme på jobbet slog det om och blev rena värmeböljan, -19.5. Jag är bara så less på denna kyla, ungarna har inte varit ute på förskolan på fyra dagar då det varit alldeles för kallt. Jag fyller hela huset med tulpaner och låtsas att våren är här. 

Skatten var idag väldigt trött när jag plocka upp henne. Inte många sekunder från att somna i bilen. Jag försökte busa med henne när vi kom hem men det fanns inget större intresse från hennes sida. Så jag slängde på en Dora dvd och hon kröp upp i sin fina Kartell stol.
  

Jag har nu en liten stund för mig själv med en kaffe och lite slösurf framför datorn.

Hoppas ni haft en fin torsdag trots denna hemska kyla.

/E

1 kommentar:

  1. Tulpaner är underbart!!!
    Älskar dem.
    Men än är det långt till vår - det är ju bara Januari ännu. Den kallaste månaden på året. Sedan är det februari som också kan vara KALL och med mycket snö.... seeeen kanske våren kan krypa fram. I bästa fall.
    Jag försöker älska varje årstid för vad den är.
    Nu är det skidåkning, pulka, skridsko och bara långa påpälsade promenader som gäller. I sinom tid så blir det krokus och slask som gäller. Men det är låååååångt dit.
    Kram Sus

    SvaraRadera