lördag 9 februari 2013

...den där sängen

Hej..

Nu ni, nu kommer en bildbomb från gårdagens och dagens sängbestyr. 
Igår levererades sängen som vi hade beställt från sleepo.se och det blev en av Mavis sängarna jag tidigare bloggat om. Måste ge två tummar upp till Sleepo och AA logistik, snabb leverans och en super trevlig kille som bar in sängen helt själv då han inte kunde få hjälp av mig då skatten var som ett plåster på mig.


Då vi är lika ivriga både jag och Mattias kunde vi inte låta bli att skruva ihop sängen redan igår eftermiddag, eller Mattias skruva och jag underhöll skatten. Vi blev till och med lite sena till middagen hos vännerna J och T då vi inte kunde åka innan allt var klart.

Tanken var att skatten skulle inviga sängen redan igår men hon var inte riktigt sig själv igår kväll och därför blev det spjälsängen, tur var väl det då hon typ stöka mer än någonsin igår natt.


Hur fint blev det inte?
 Sängen är alldeles ljuvlig och egentligen än så länge lika kort som hennes spjälsäng, den är dock kanske två decimeter bredare och så finns ju möjligheten för henne och kliva ur själv när hon känner sig utsövd :-)


Vi införskaffade idag också en liten pall att ha bredvid sängen då vi känner på oss att vi kommer få sitta där då och då. Pallen finns på Åhléns och var ett riktigt fynd, 60 kr :-)


Min kära mamma tyckte Freja inte kunde inviga sin nya säng utan en ny p-jay och hade därför köpt denna urfina Pippi p-jay till skatten. Freja blev super glad och har sedan hon fick den på sig gått och pekat på byxbenet och på bröstet och sagt Piiiiiiippiiiiii. 

Okej och nu till läggningen... So far har det gått sjukt bra. Vi la skatten som vanligt runt 19:20. Hon låg och prata och efter tio min gick vi in och stoppa in nappen igen och pussa henne ännu en gång. Nu har det varit tyst från rummet i typ 40 min vilket innebär att skatten sover. Om hon skulle sova hela natten i natt blir jag nog tvungen att skicka en stor bukett med blommor till Mavis :-)

Nu chips, dipp (japp dipp börjar bli inne igen, hehe), godis, vin och så klart Melodifestivalen.

Hoppas ni haft en fin lördag.

/E

1 kommentar: