tisdag 12 februari 2013

...en tisdag

Imorse åkte jag iväg tidigare än vanligt, kändes verkligen super tungt då skatten stökat och sömnen här hemma är en bristvara. Nåja, hög musik och en aningen för hög hastighet gör att man vaknar till. Mitt första mål för dagen var Brynolf Bagare, trodde jag skulle vara den enda där kl 6.20 men nepp, hela Västerås hantverkarkår var där och bland dem fanns jag.


Semlor överallt. Jag kan verkligen inte med Semlor, förstår inte alls grejen med grädde och mandelmassa. Men våra killar verkade i alla fall uppskatta dem.

 På jobbet flöt det på riktigt bra, fick massor gjort och snart ser jag slutet i bokslutsarbetet. Dock så kan inte alla dagar på jobbet vara helt fantastiska, och trots en massa utfört hade jag mer än gärna åkt hem redan vid tio, ibland blir det bara så fel. Nej imorgon blir en bättre dag. 

Strax innan jag skulle åka och plocka upp skatten fick jag sms av Mattias, han hade visst redan plockat upp henne och tyckte vi skulle åka till Leos så skatten fick busa. Sagt och gjort.


Favoritleken idag var: Mattias bygger ett torn med dessa klossar och Freja får putta omkull det. Denna leka skulle lekas om och om igen. 


 Undrar vem som tycker detta är roligast? Jag eller skatten?

 Nu har vi varit hemma en stund, Freja är helt utslagen. Hon kändes lite varm så jag kolla tempen och vad visar den jo 38.7 grader, suck. Efter 6 timmar på förskolan och nästan tre timmar på Leos borde hon väl ändå sova gott? (märks min desperation?) 

Just ja, i fredags gjorde min mamma en stor order med kläder till skatten (hon skämmer bort freja så det räcker och blir över) från en av dem större babyshopparna på nätet, idag anlände paketet i min postlåda. Jag sliter upp det och vad finner jag där, 2 t-shirtar från Petit Bateau i storlek 104. Hm... Jag ringer direkt upp och får då veta att mina kläder är typ "bortslarvade". Detta medför att de måste skicka ett nytt paket till Freja, nåja tänker jag så kan det va. Det tråkiga nu är att vissa av plaggen vi beställde är slut i Frejas storlek samt att jag måste göra mig besväret att skicka tillbaka de kläder som skickats fel till mig. Trött man blir.

Hoppas ni haft en fin dag.

Hörs senare.

/E

2 kommentarer:

  1. Det är så jobbigt det där med sömn. E har stökat sen ifredags när hon blev sjuk - och är de sjuka kan man inte tappa det (även om hela kroppen skriker) men igår natt verkade hon vara tillbaka (nästan - 2 nappinstopp) i sina rutiner. Men håll ut, drick kaffe och tacka högre makter för smink!
    Men vilka härliga kort på Er och Freja. Superdupersöta
    Kram

    SvaraRadera
  2. Du är så fin Elma!
    Så kul ni ser ut att ha haft!!;)
    Kram

    SvaraRadera