söndag 10 mars 2013

...after ice

Så härligt med söndagar som är helt utan planer så man kan ta dagen precis som den kommer. Idag sken ju solen och så klart kunde man ju inte spendera hela dagen inomhus så vi packa in oss i bilen och tog oss till våra gamla kvarter, nämligen Öster Mälarstrand. 

Mattias brygga. 
Här har vi suttit mååånga gånger och dela på en flaska champagne :-)

Ljuvlig utsikt.

Vi tog inte med oss vagnen utan lät skatten knata vilket så klart var en succé, hon hejade glatt på alla och så snart en hund passera tjöt hon av glädje och pekade glatt och sa vovve, vovve.. 

Öster Mälarstrand krog och café kör "after ice" på lördagar och söndagar. Man kliver ut på deras brygga och köper sig en korv och varmchoklad och sätter sig och njuter av solen och den fantastiska utsikten. Charmigt och ett väldigt bra initiativ, korven by the way får du grilla själv vilket höjde charmfaktorn.

 Vår alldeles egna lilla spexare.
Under tiden vi satt och vänta på Mattias som handlade och grillade korv kom världens gulligaste dam fram till mig och Freja, hon pysslade om Freja med två filtar. Det är något med solen, den gör människor så himla härliga mot varandra.


Påväg tillbaka mot bilen.
Freja blev lite trött så Mattias fick bära henne tillbaka.

Nu står min fina man och bakar bullar, huset doftar ljuvligt och jag har redan fått i mig två stycken nybakade rackare, känner på mig att det kanske kommer slinka ner en eller två till innan kvällen är slut. Vi har även hunnit haft besök av min bror och hans flickvän, hon hade med sig en present till Freja som blev mycket uppskattad. Visar i ett senare inlägg vad det var.

Hoppas er söndag varit tokmysig.

/E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar